header
  Informacje o Izbie
  Wydawcy w Izbie
  Polski rynek prasowy
  Aktualności
  Szkolenia
  Regulacje prawne
  Dokumenty IWP
  Kodeks Wydawców
  Biuletyn
  Biuletyn Europejski IWP
  Kolporterzy
  Organizacje w Polsce
  Organizacje międzynarodowe
  Kontakt
  Warto przeczytać

footer
 
 
   
   
  © IWP 2003
born in
IC Media
>>Informacje o działalności IWP i wydarzeniach związanych z rynkiem prasowym
<<wróć do listy aktualności

  ROZSTRZYGNIĘTO XV KONKURS GRANDFRONT 2016 NA NAJLEPSZĄ PRASOWĄ OKŁADKĘ ROKU/16/05/2017  


15 maja 2017 roku na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie rozstrzygnięta została Jubileuszowa, XV edycja Konkursu Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2016. Wręczono nagrody w 9 kategoriach Konkursu.

Nagrodę główną zdobyła redakcja „Harper’s Bazaar” za okładkę wydania nr 10 z 2016 roku.

Podczas Gali wręczono także specjalną nagrodę XV-lecia Konkursu GrandFront, wybraną w głosowaniu redakcyjnym – statuetka za najlepszą okładkę ostatnich piętnastu lat trafiła do „Polityki” nr 26 z 2008 roku.

Nagroda GrandFront to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Organizowany już po raz piętnasty Konkurs jest miejscem prezentacji twórczych pomysłów, inspirujących technik i profesjonalnie opracowanych okładek gazet i czasopism. Od lat w konkursowe szranki stają twórcy i redakcje pism ogólnokrajowych i lokalnych, liderzy w swoich segmentach oraz tytuły, które dopiero wchodzą na rynek. Przez 15 lat statuetki GrandFront trafiły w ręce najwybitniejszych polskich grafików zajmujących się projektowaniem prasowym.

Przez ostatnie lata polski rynek prasowy przeszedł olbrzymie zmiany, co doskonale widać na przykładzie zwycięzców poszczególnych edycji Konkursu GrandFront. Zmieniały się nagradzane tytuły, poruszane tematy czy używane na okładkach techniki i rozwiązania. Zmienił się także sam Konkurs, który ewoluował wraz z całym rynkiem. Nie zmieniło się jedno – nagrody GrandFront to wciąż najważniejsza nagroda na rynku, która nieodmiennie trafia do autorów najciekawszych i najważniejszych okładek danego roku” powiedział Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy i przewodniczący Jury Konkursu.

Do rywalizacji o miano najlepszej okładki w 2016 roku stanęło prawie 200 redakcji, które mimo ograniczenia dopuszczalnej liczby zgłaszanych okładek, przesłały 293 prace w 9 kategoriach dla prasy drukowanej (tj. Dzienników, Gazet lokalnych, czasopism z grupy: Polityka, ekonomia i społeczeństwo, Lifestyle, Rozrywka i gwiazdy, Rodzina i dom, Nauka, technologie i profesje, Hobby i Off), a także 20 zgłoszeń do nagrody specjalnej jury przyznawanej za okładki, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą ideę, tekst i rozwiązania graficzne. Podobnie jak w latach ubiegłych najwięcej prac spłynęło w kategorii Hobby (70 okładek) oraz Rodzina i dom (52 prace).

Zwycięzców Konkursu wyłoniło 30-osobowe Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej, redaktorzy i wydawcy. Wybór tegorocznego zwycięzcy poprzedzony był długą dyskusją, a przy podejmowaniu decyzji jurorzy zwracali uwagę zarówno na użyte środki artystyczne, jak i emocje wywoływane przez poszczególne okładki.

Zwycięzcą jubileuszowej XV edycji Konkursu GrandFront wybrano okładkę „Harper’s Bazaar” nr 10 z 2016 roku.

Z okazji jubileuszu przyznano także Nagrodę XV-lecia Konkursu GrandFront dla najlepszej strony tytułowej lub okładki w Polsce ostatnich 15 lat. Wyboru zwycięzcy, spośród zdobywców nagrody GrandFront w poprzednich edycjach Konkursu, dokonały w głosowaniu redakcje. Statuetkę za najlepszą okładkę ostatniego piętnastolecia otrzymała „Polityka” za okładkę nr 26 z 2008 roku autorstwa Marka Kwiatkowskiego.

Konkurs tradycyjnie już odbył się patronatem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a wspierają go firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego: Empik, Ruch S.A., Quad/Graphics, Stowarzyszenie Dziennikarzy i  Wydawców REPROPOL oraz ZAIKS, a także Wydawcy Prasy, wśród których są: Agora, Bonnier Business Polska, Burda International Polska, Edipresse, Gremi Business Communication, Grupa ZPR Media, Infor Biznes, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Telewizja Polska, Polska Agencja Prasowa,  miesięcznik „Press” oraz The Society of News Design (SND).

Najlepsze okładki XV edycji Konkursu będzie można oglądać od 22 maja na wystawie przy ul. Foksal 3/5. Ponadto zwycięskie prace prezentowane będą multimedialnie w salonach EMPIK. Wszystkie wyróżnione okładki i strony tytułowe można będzie obejrzeć także na stronie internetowej Konkursu: www.grandfront.pl oraz w serwisie Instagram (@grandfront_konkurs).

 

Nagroda główna GrandFront 2016:

Tytuł: „Harper’s Bazaar” nr 10/2016

Wydawnictwo: Marquard Media Polska

Autorzy: Joanna Góra (autor), Magdalena Soszyńska (stylizacja), Vasina (stylizacja),

Zuza Krajewska/ LAF (fotografia), Karolina Żmijewska (grafika)


 

Nagroda XV-lecia Konkursu GrandFront:

Tytuł: „Polityka” nr 26/2008

Wydawnictwo: Polityka

Autor: Marek Kwiatkowski (autor), EastNews (foto)


 

Więcej informacji o Konkursie oraz o nagrodzonych pracach na stronie internetowej www.grandfront.pl

 
Generated with CodeCharge Studio