Francuski urząd do spraw konkurencji ukarał amerykańską platformę cyfrową Google grzywną w wysokości 220 mln euro. Amerykański gigant miał korzystać z algorytmów, które szkodziły konkurencji na rynku reklamowym, a koncern wykorzystywał swoją dominującą pozycję na rynku reklamy online. Google został też zobowiązany do zmiany polityki i zwiększenia możliwości reklamowania się w sieci przez firmy zewnętrzne.
Ukarania Google’a za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję domagały się medialne koncerny – australijski NewsCorp, francuski Le Figaro i belgijski Rossel. Kara jest częścią ugody osiągniętej po tym, jak wydawcy oskarżyli Google o monopol na sprzedaż reklam na swoich stronach internetowych i w aplikacjach.
Jak podkreślała na konferencji prasowej Isabelle de Silva, prezes francuskiego urzędu do spraw konkurencji, to pierwsza na świecie decyzja dotycząca zbadania złożonych algorytmicznych procesów sprzedażowych, dzięki którym działa reklama internetowa display.
Jak wynika z doniesień, Google nie zaprzeczył zarzutom, zobowiązał się do wprowadzenia zmian w systemie sprzedaży reklam a także do zapłacenia grzywny.