W wywiadzie jaki przeprowadzili organizatorzy tegorocznej konferencji DCX Conference (impreza odbędzie się w dniach 9 – 11 października 2018 r. w Berlinie) Ludovic Blecher podkreśla, że Google zawsze współpracował z wydawcami i poważnie traktuje swoją rolę w ekosystemie wiadomości. W przeszłości zdarzało się, że między Google a wydawcami dochodziło do nieporozumień ze względu na różne kultury (media a technologia) i brak rozmów – zaznacza. Blecher wyjaśnia m.in. powody stworzenia DNI. Przypomnijmy, że w pięciu rundach DNI sfinansowało 559 projektów na kwotę 115 mln euro w 30 krajach Europy; średnio składano ponad 800 wniosków na każdą rundę.
Blecher mówi także o dalszych planach Google dla projektu DNI:
- Chcemy rozwijać produkty, które lepiej odpowiadają na główne problemy wydawców
- Rozwijane będą badania i szkolenia. Szkolenia prowadzone przez zespół News Lab są po to, by pomóc dziennikarzom w korzystaniu z narzędzi Google, np. do wizualizacji informacji. DNI jest też głównym sponsorem corocznego badania Digital News Report Instytutu Reutera, który bada stan cyfrowej transformacji branży wydawniczej
- Nastawiamy się na innowacyjność. To oznacza inwestowanie w projekty, które pokazują nowe myślenie w dziennikarstwie cyfrowym i wspierają rozwój nowych modeli biznesowych
W ramach tegorocznej IFRA & DCX Sarah Hartley z DNI Innovation Fund for News & Publishers weźmie udział w panelu „Google Digital News Innovation Projects”. Berlin, środa, 10 października, 12.30 – 14.00.
Cały wywiad w j. angielskim dostępny na stronie https://www.dcx-expo.com