W Polsce do końca 2018 r. penetracja smartfonów wśród internautów w wieku powyżej 15 lat przekroczy 90 proc. wynika z najnowszego raportu IAB Polska Mobile 2018. Raport pokazuje m.im. dynamicznie rosnącą aktywność użytkowników związaną z oglądaniem przez nich wideo w telefonach. W 2018 penetracja smartfonów w kategorii wiekowej 25 – 34 lata wynosi 95 % a wśród starszych internautów (+55) aż około 80 %.
W porównaniu do 2014 r. odsetek użytkowników smartfonów, którzy wśród najczęstszych aktywności online wskazują oglądanie materiałów wideo wzrósł z 13 aż do 31 proc. Trzy czwarte użytkowników smartfonów deklaruje, że ogląda takie materiały przynajmniej od czasu do czasu. Do najczęściej oglądanych treści należą teledyski, koncerty i muzyka (48 proc.) oraz wiadomości (45 proc.). Okoliczności towarzyszące tego typu aktywnościom online to głównie czas spędzany w domu (75 proc.), jednak często są to sytuacje mobilne (np. w trakcie podróży: 65 proc. czy w komunikacji miejskiej: 40 proc.) bądź inne związane z czasem spędzanym poza domem (np. na wakacjach: 57 proc. bądź w pracy, szkole, na uczelni: 46 poc.).
Liczba smartfonów systematycznie rośnie co roku o kilka punktów procentowych. Tempo wzrostów w segmencie tabletów jest znacznie mniejsze, a roczne przyrosty liczby tych urządzeń na rynku nie przekraczają jednego punktu procentowego.
Eksperci w raporcie IAB zaznaczają, że polski rynek mobilny jest już dojrzały. Informacja, że 9 na 10 internautów do końca 2018 r. będzie posiadać smartfona plasuje Polskę wśród wysoko rozwiniętych rynków pod względem tzw. smartfonizacji.
Raport do ściągnięcia tutaj