W przyszłym roku wydatki na reklamy w Polsce wzrosną do 8 mld zł, chociaż tempo wzrostu gospodarki wyhamuje – prognozuje agencja Zenith. Na świecie rynek reklamy ma w tym samym okresie urosnąć o kolejne 4 proc. do 604 mld dol.
Według agencji nadal będą maleć wydatki reklamowe w prasie. W magazynach zmaleją o 4,5 proc., a w dziennikach o 6,8 proc. Jednocześnie wartość polskiego rynku reklamy internetowej ma wzrosnąć w 2019 r. o 8,4 proc., głównie za sprawą rozwojowi programamatic oraz reklamy video. Na tym pierwszym zyskają głównie Google i Facebook, które oferują dużo treści wideo i danych o swoich użytkownikach, a także platformy samoobsługowe.
Zenith prognozuje, że w 2019 r. wartość globalnego rynku reklamowego zwiększy się o 4 proc. do 604 mld dolarów amerykańskich. W 2020 r. nastąpi wzrost o 4,2 proc., a w 2021 – o 4,1 proc. Najbardziej rynek reklamowy urośnie w Europie Środkowej i Wschodniej – średnio o 6,3 proc. rocznie do 2021 r. głównie dzięki rozwojowi rynku rosyjskiego, który będzie zyskiwał 6,8 proc. rocznie.
Źródło Zenith Media