Po ponad roku od ogłoszenia, że na Facebooku będzie mniej wiadomości od wydawców Mark Zuckerberg ma teraz nowy pomysł. Chce stworzyć wewnętrzny stream danych dla użytkowników, który byłaby poświęcony „wysokiej jakości wiadomościom”. Rozważa także opłaty dla wydawców, którzy podzielą się swoimi materiałami informacyjnymi.
Zuckerberg przedstawił ten pomysł w rozmowie z Mathiasem Döpfnerem, prezesem Axel Springer, którą Facebook zamieścił tutaj https://www.facebook.com/4/posts/10107028379388161?sfns=mo
Zuckerberg mówi m.in., o takim budowaniu funkcji, by „użytkownicy, którzy chcą mieć więcej treści na Facebooku, mogli to zrobić”. Ponadto jego firma chce mieć „bezpośredni kontakt z wydawcami tak, by mieć pewność, że ich treści są dostępne, jeśli są naprawdę wysokiej jakości”. Zuckerberg mówi po prostu o możliwości płacenia wydawcom opłat licencyjnych.
To pierwsza publiczna prezentacja tego pomysłu. Jak wynika z rozmowy z Döpfnerem szefostwo FB od miesięcy dyskutuje o tym, a Facebook przetestował już wewnętrznie taki pomysł stworzenia dedykowanej zakładki z wiadomościami.
Obecnie Mark Zuckerberg prowadzi rozmowy z wydawcami i lobbing w Europie oraz USA. W miniony weekend m.in. poprosił światowych liderów o pomoc w tworzeniu regulacji prawnych, nowych przepisów dla Facebooka i innych firm internetowych.