Mark Thompson, prezes New York Times, w rozmowie z Mel Silvą, dyrektorem zarządzającym Google Australia, skrytykował wydawców, którzy wierzą, że mogą stworzyć dochodowy biznes, tnąc zatrudnienie. Thompson i Silva rozmawiali także m.in. o relacjach między wydawcami a firmami technologicznymi, takimi jak Google.
Prezes NYT podkreślał, że jednym z największych problemów, jakie jego firma ma w związku z działalnością Google i innych platform technologicznych, jest ich zdolność do „przechwytywania” odbiorców. – Bardzo zależy nam na tym, by Google nadal było miejscem, którego ludzie używają, by znaleźć treści, a następnie przechodzili na strony wydawców. Najbardziej denerwuje nas sytuacja, gdy widzimy, że Google próbuje przechwytywać tych internautów – powiedział Thompson.
Wyraził duże obawy dotyczące „rynku” recenzji produktów. Thompson widzi bowiem, jak Amazon próbuje zostać w tym zakresie nowym Google. CEO NYT uznał także platformę Apple News+ za problem wydawców, zwłaszcza dużych, niezależnych. Mówił o tym zresztą jeszcze przed premierą platformy Apple. – Jeśli wszystkie główne platformy technologiczne starają się całkowicie przyciągnąć uwagę internautów, to jednocześnie są one bardzo silnymi konkurentami. Ma to bezpośredni wpływ na rentowność wydawców – powiedział Thompson.
Źródło https://mumbrella.com.au/publishers-who-think-they-can-build-a-business-on-cutting-newsrooms-are-deluding-themselves-nyt-ceo-575089