Amazon prowadzi obecnie rozmowy – twierdzi serwis Vox.com – z dużymi amerykańskimi wydawcami, w tym z New York Times i BuzzFeed, dotyczące płacenia im z góry za rozszerzanie międzynarodowej obecności.
Firma Amazon płaci dziś dużym wydawcom internetowym, którzy kierują kupujących różne produkty do strony za pośrednictwem „linków afiliacyjnych” umieszczonych na ich serwisach contentowych. Linki afiliacyjne są często na stronach wydawców wspierane przez towarzyszące im treści.
Wydawcy otrzymują pieniądze, gdy kupujący kliknie na link ich stronie, a potem kieruje się do serwisu Amazona i ostatecznie coś kupuje. Źródła na jakie powołuje się serwis Vox wskazują, że Amazon teraz proponuje wydawcom pieniądze z góry po to, by rozszerzali swoją międzynarodową działalność lub wchodzili na nowe rynki. Amazon prowadzi rozmowy z tymi firmami, które mają już spore doświadczenie w segmencie afiliacyjnym i uczynili z niego istotną część swoich przychodów reklamowych.