Amerykańscy senatorowie Mark Warner i Josh Hawley przedstawili projekt nowej regulacji, które nakładałyby na firmy technologiczne takie jak Google i Facebook obowiązek cyklicznego informowania użytkowników jaka jest wartość ich danych zbieranych i przetwarzanych przez platformy. Jak twierdzą senatorowie informacje te przynoszą koncernom miliardy dolarów przychodów. Dlatego – zdaniem Warnera i Hawleya – użytkownicy mają prawo wiedzieć jaka jest skala tego biznesu.
Projekt noszący nazwę Dashboard przewiduje, że największe spółki technologiczne miałyby co 90 dni informować użytkowników o tym, jaką wartość mają ich dane gromadzone i przetwarzane przez te platformy. Dodatkowo w raporcie miałyby się znaleźć dokładne informacje o tym jakiego rodzaju dane zostały zebrane na temat konkretnego internauty.
Nowa regulacja miałyby dotyczyć tylko tych firm internetowych, których miesięczna liczba użytkowników przekracza 100 mln, czyli dotyczyłby np. Google’a, Facebooka, Amazona, Twittera.