Widoczność reklam online w Polsce kolejny kwartał z rzędu poprawia się na tle Europy – wynika z analizy firmy Meetrics. Polska z wynikiem viewability (wskaźnik widoczności reklam) 58 proc. jest w środku stawki na tle innych rynków europejskich.
Meetrics co kwartał publikuje raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na kilku dużych rynkach w Europie (m.in. Niemcy, Francja, Polska). W raporcie za II kwartał 2019 r. po raz pierwszy zaprezentowano dane obejmujące wskaźniki viewability (widoczność reklam) i viewtime (czas widoczności reklam) w podziale na reklamę:
- desktop display,
- mobile display,
- wideo.
Jak wynika ostatniego raportu wskaźnik viewability reklam online w Polsce w II kwartale spadł o 1 punkt procentowy. Stało się tak jednak po trzech kolejnych kwartałach wzrostów i osiągnięciu w I kwartale 2019 r. rekordowego poziomu 59 proc. W naszym kraju średni czas kontaktu z reklamą display (viewable viewtime) wynosi 19,3 sekundy w II kwartale 2019 r. (w I kwartale było 19,2 sekund).
Europejskim liderem widoczności reklam na stronach www jest Austria z wynikiem viewability na poziomie 68 proc. (71 proc. w poprzednim kwartale).
Cały raport można znaleźć na stronie Meetrics.com