W I półroczu tego roku wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 4,7 mld zł, o 1,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki wzrosły w internecie i kinach, w telewizji, radiu prasie zmalały – podaje Starcom. Firma prognozuje, że w 2019 r. wartość polskiego rynku reklamowego zwiększy się o 3-3,5 proc
Według Starcomu w telewizji, w największym kanale komunikacji marketingowej, wydatki wyniosły w I półroczu 2,159 mld zł, o 39,2 mln zł, czyli 1,8 proc., mniej niż rok wcześniej. Udział telewizji w torcie reklamowym zmalał z 47,1 do 45,7 proc.
Reklama radiowa zmalała w minionym półroczu o 4,4 mln zł (1,3 proc.) do 338 mln zł. Wartość reklamy zewnętrznej zmniejszyła się o 1,2 mln zł (0,5 proc.) do 251 mln zł.
W reklamie prasowej utrzymuje się trend spadkowy. W magazynach nakłady zmniejszyły się o 14,1 mln zł (9 proc.) do 142 mln zł, a ich udział w rynku – z 3,3 do 3 proc. W dziennikach wydatki reklamowe zmalały o 8,6 mln zł (9,4 proc.) do 83 mln zł. Do dzienników trafiło w I półroczu 2019 1,8 proc. łącznych inwestycji reklamowych (o 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej).
Rośnie reklama w internecie i kinach. Wydatki na reklamę internetową zwiększyły się o 121,9 mln zł (czyli 7,8 proc.) do 1,69 mld zł. Według Starcomu w minionym półroczu do sieci przeniesiono część budżetów reklamowych z telewizji i outdooru. Udział internetu w rynku reklamowym wzrósł z 33,6 do 35,8 proc.
Więcej na stronie www.wirtualnemedia.pl