Firma Google poinformowała, że podnosi rangę oryginalnych źródeł informacji w swojej wyszukiwarce. Amerykański koncern wprowadził aktualizację rankingu wyszukiwarki oraz zmienił wskazówki dla testerów jej jakości, tak żeby lepiej widoczne były oryginalne materiały dziennikarskie od zaufanych wydawców.
– Takie artykuły dłużej będą pozostawać dobrze widoczne. Ta widoczność pozwoli użytkownikom zobaczyć oryginalny materiał, obok możliwości przejrzenia także nowszych artykułów na dany temat – zapewnia na blogu Google Richard Gingras, wiceprezes firmy.
Zmiany mają na celu jak najlepsze rozpoznawanie oryginalnych źródeł informacji, po to żeby wyświetlać je dłużej na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Wydawcy na całym świecie od lat głośno domagali się takich zmian, czyli wskazywali na potrzebę lepszego pozycjonowania wartościowych treści, oryginalnych, źródłowych.
– Dzięki temu czytelnicy zainteresowani najnowszymi wiadomościami, mogą w łatwy sposób znaleźć artykuł, od którego wszystko się zaczęło, a wydawcy mogą czerpać korzyści z szerszego zapoznania się z oryginalnym materiałem – podkreślił we wpisie Gingras, wiceprezes Google’a zarządzający platformą Google News.
Do tej pory w wyszukiwarce najbardziej eksponowane były zwykle najnowsze i najbardziej wszechstronne omówienia danego tematu. Google opublikował wskazówki dla testerów oceniających algorytmy, na podstawie których ustalana jest kolejność wyników w wyszukiwarce. Mają oni przypisywać najwyższą możliwą ocenę – „bardzo wysoka jakość” – do materiału źródłowego, jaki „zawiera informacje, które nie byłyby znane, gdyby nie pojawiły się w tym konkretnym artykule” i jest „oryginalny, wnikliwy i dochodzeniowy, wymagający od autora wysokiego poziomu umiejętności, czasu i wysiłku”.