Organizacja The Trusted News Initiative (TNI) zrzeszająca wydawców i firmy technologiczne zapowiedziała uruchomienie do października 2020 r. projektu o nazwie Project Origin. Ma pomóc w walce z dezinformacją bo wydawcy i platformy mają dodawać „cyfrowy znak wodny” do treści pochodzących z zaufanych źródeł. Utrudni to przerabianie materiałów oraz będzie sygnałem dla odbiorców, że mają do czynienia z prawdziwą informacją. Nowa metoda ma wspomóc walkę ze zjawiskiem fake newsów w sieci.
The Trusted News Initiative (TNI) zapowiedziała nowy sposób walki z fake newsami w ramach inicjatywy Project Origin. TNI jest powołanym w 2019 r. stowarzyszeniem największych firm technologicznych oraz wydawców, którego celem jest zwalczanie dezinformacji w internecie, wśród członków są m.in.: Facebook, Google, Twitter, Microsoft, AFP, Reuters, BBC, Financial Times, The Wall Street Journal, Reuters Institute for the Study of Journalism, The New York Times.
Powstanie specjalny system oznaczania „cyfrowym znakiem wodnym” prawdziwych treści pochodzących od zaufanych wydawców. Nowa metoda pozwoli na łatwiejsze rozpoznawanie materiałów godnych zaufania oraz utrudni autorom fake newsów przerabianie treści pochodzących z wiarygodnych źródeł.
W założeniach system ma zacząć funkcjonować już od października 2020 r. i pomóc w walce z fake newsami w kampanii prezydenckiej w USA.