Dzienniki „Le Point” oraz „Financial Times” ujawniły tajny dokument wewnętrzny amerykańskiego koncernu Google, zawierający plany szeroko zakrojonej kampanii lobbingowej skierowanej przeciwko planowanej przez Komisję Europejską regulacji o nazwie Digital Services Act (DSA). To zbiór przepisów, które mają regulować funkcjonowanie firm technologicznych na europejskim rynku.
Nowe regulacje przewidują zmianę dyrektywy o handlu elektronicznym, ustalającej m.in. zasady odpowiedzialności pośredników internetowych za publikowane treści. Nowe przepisy mają być odpowiedzią na społeczne i ekonomiczne problemy związane z działaniem globalnych platform internetowych, m.in. dotyczące zbierania danych o użytkownikach, czy ograniczania uczciwej konkurencji.
60-dniowe działania o charakterze m.in. lobbingowym i PR-owym mają zostać wymierzone w komisarza ds. runku wewnętrznego Thierry’ego Bretona. Strategia Google – według doniesień obu dzienników – zakłada też pozyskiwanie sojuszników spośród firm europejskich, które wsparłyby amerykański koncern w walce z regulacją DSA.