Werner Zitzmann, dyrektor wykonawczy Kolumbijskiego Stowarzyszenie Mediów (AMI), na łamach „EL TIEMPO”, informuje, iż planowane są z rozmowy z platformami cyfrowymi w celu uzyskania rekompensat za wykorzystanie treści dziennikarskich w internecie.
Zdaniem dyrektora AMI, jednym z najważniejszych obowiązków wiodących marek na świecie jest dawanie dobrego przykładu. Dotyczy to w szczególności podmiotów, które każdego dnia towarzyszą na całym świecie życiu codziennemu setek milionów ludzi. Do takich należą niewątpliwie giganci technologiczni tacy jak Google i Facebook.
Zitzmann zwraca uwagę na wprowadzone ostatnio w różnych krajach przepisy, na podstawie których można domagać się płacenia przez te podmioty za treści dziennikarskie, które wykorzystują w swoich usługach. Chodzi w szczególności o państwa, w których odważna i zdecydowana praca rządów, ustawodawców, sędziów i stowarzyszeń branżowych doprowadziła do uchwalenia regulacji, mających naprawić zachwianą – przez dominację cyfrowych platform – równowagę rynkową, w celu ochrony tych wszystkich, których praca przyczynia się do tworzenia wartościowych informacji dla obywateli.
Zdaniem dyrektora AMI, w Kolumbii już niedługo dojść musi do dialogu. Dla kolumbijskich wydawców podpisanie stosownych, dogodnych dla wszystkich umów jest niezbędne, by móc dalej świadczyć usługi informacyjne dla obywateli.
Źródło: https://www.eltiempo.com