Digital Markets Unit (DMU) to nowy regulator m.in. działań Facebooka i Google w Wielkiej Brytanii. Nowa instytucja nadzorcza pojawiła się na początku kwietnia, a jej podstawowym zadaniem będzie przygotowanie nowych zasad funkcjonowania technologicznych gigantów na tamtejszym rynku tak, by zagwarantować na nim jak najlepsze warunki uczciwej konkurencji, w tym relacje z wydawcami. Formalnie DMU jest częścią Competition and Markets Authority (Urzędu ds. Konkurencji i Rynków).
Podstawowym zadaniem Digital Markets Unit będzie kontrolowanie działania na brytyjskim rynku największych firm technologicznych. Szefem regulatora został Will Hayter, urzędnik brytyjskiego gabinetu, który wcześniej pracował m.in. nad przygotowaniem Wielkiej Brytanii do opuszczenia UE.
DMU rozpocznie działalność od zbadania obecnych relacji rynkowych między mniejszymi podmiotami internetowymi oraz wydawcami a takimi platformami cyfrowymi jak Facebook czy Google. Digital Markets Unit zapowiada, że konkretne działania podejmie dopiero po dokładnym zapoznaniu się z sytuacją segmencie cyfrowym .
Czytaj więcej na: Wirtualnemedia.pl