Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) uzyskały status pełnego członka międzynarodowej organizacji International Federation of Audit Bureaux of Certification (IFABC), która zrzesza biura z całego świata zajmujące się audytem mediów.
PBC decyzją zarządu międzynarodowej federacji branżowej IFABC uzyskało status pełnego członka. Wspólnym celem członków zrzeszonych w IFABC jest dokładne i przejrzyste raportowanie porównywalnych danych wykorzystywanych do oceny kanałów medialnych. Audyt prowadzony przez organizacje członkowskie obejmuje wiele kanałów komunikacji, w tym druk, wydania cyfrowe, eventy, OOH, TV, influencer marketing.
– Bardzo cieszymy się z potwierdzenia naszego członkostwa w IFABC. Jest to uznanie najwyższej jakości audytu, który wykonujemy, ale również szansa na dalszy rozwój – mówi Waldemar Izdebski, prezes zarządu PBC. – Członkostwo w IFABC to dostęp do wiedzy, najlepszych praktyk związanych z audytem oraz możliwość dzielenia się know how i wymiany informacji pomiędzy biurami krajowymi
Członkostwo PBC w międzynarodowych strukturach to potwierdzenie najwyższych standardów dla wydawców, którzy raportują dane oraz reklamodawców, którzy korzystają ze sprawdzonych danych przy planowaniu kampanii w mediach. PBC zadania takie, jak kontrolowanie i udostępnianie danych o nakładach i rozpowszechnianiu tytułów prasowych (w tym treści cyfrowych) w całości przejęło w styczniu 2020 r. od ZKDP, który był członkiem IFABC od 1996 r. Właścicielem PBC jest obecnie Izba Wydawców Prasy.
***
International Federation of Audit Bureaux of Certification – Międzynarodowa Federacja Biur Audytu i Certyfikacji to światowa federacja skupiająca organizacje przeprowadzające audyt mediów. Jej głównym celem jest dokładne i przejrzyste raportowanie porównywalnych danych wykorzystywanych do oceny kanałów medialnych. Federacja obecnie liczy 30 członków (m.in. UK, USA, Australia) ma swoje organizacje członkowskie na każdym kontynencie. Audyt prowadzony przez organizacje członkowskie obejmuje wiele kanałów komunikacji, w tym druk, wydania cyfrowe, eventy, OOH, TV, influencer marketing i nadal rozwija się wraz z ewolucją branży medialnej. Organizacja stara się ułatwiać i zachęcać do bieżącej wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk pomiędzy organizacjami członkowskimi.