Rozpoczęły się zapisy do Academy of Digital Craft, kursu dla osób odpowiedzialnych za rozwój cyfrowy w gazetach, portalach, radiach i innych mediach w Polsce. Ambicją twórców Akademii jest wykształcenie grupy profesjonalistów w mediach, które takich osób nie mają.
Organizatorem cyklu jest Stowarzyszenie Praktyków Transformacji Cyfrowej Praktycy.eu. Akademia potrwa rok. Program, liczba wykładów i warsztatów dostosowane są do napiętego kalendarza pracowników polskich mediów. Projekty uczestników, w których wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć zostaną najefektywniej wykorzystane, wezmą udział w konkursie na najlepszy projekt.
Program Akademii obejmuje prawidłowe prowadzenie i rozwój produktu cyfrowego, efektywne zarządzanie przestrzenią reklamową, multimedia, zasady pracy z zewnętrznym dostawcą IT, wykorzystanie sztucznej inteligencji w newsroomie oraz na stronie, i wiele innych. Wykłady i sesje mentoringowe poprowadzą doświadczeni specjaliści z dużych mediów.
- Wymyśliliśmy Akademię, widząc z jakim trudem radzi sobie w internecie wiele polskich mediów. Tworzą świetne treści, ale nie potrafią wykorzystać wszystkich szans na ich dystrybucję i monetyzację – podkreślają Paweł Nowacki i Jarosław Śliżewski ze Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowych, inicjatora Akademii – Zapraszamy do Akademii wszystkich pracowników mediów, którzy rozumieją jak ważną rolę pełni w mediach produkt cyfrowy i umiejętności zarządzania nim. Jak ważny jest ten obszar dla realizacji misji dziennikarskiej.
Zapisy potrwają do 25 listopada włącznie, a zgłaszać się można pod tym linkiem.
Akademię wspiera portal Wirtualne Media. Udział w zajęciach Akademii rekomenduje Izba Wydawców Prasy (jeden z twórców tego programu, Paweł Nowacki, jest od wielu lat stałym współpracownikiem i konsultantem IWP w zakresie prasy cyfrowej).
** Partnerem Akademii jest National Endowment for Democracy, który każdego roku przyznaje ponad 2000 dotacji na wsparcie projektów zagranicznych grup pozarządowych, działających na rzecz demokratycznych celów w ponad 100 krajach.