Schibsted Media i OpenAI zawarły strategiczne partnerstwo, dzięki któremu dziennikarstwo z podmiotów należących do tej firmy będzie dostępne w usługach OpenAI, w tym ChatGPT – ogłosił to w swoim komunikacie prasowym norweski koncern prasowy.
Umowa oznacza, że artykuły informacyjne w czasie rzeczywistym z wybranych marek Schibsted, takich jak VG, Aftenposten, Aftonbladet i Svenska Dagbladet, mogą zostać zintegrowane z produktami OpenAI. Artykuły będą wykorzystywane do dostarczania aktualnych podsumowań wiadomości, z wyraźnym przypisaniem źródła.
– To partnerstwo jest częścią ogólnej strategii Schibsted Media mającej na celu integrację sztucznej inteligencji w sposób, który wspiera i wzmacnia dziennikarstwo – podkreśla w komunikacie Siv Juvik Tveitnes, dyrektor generalny Schibsted Media.
Siv Juvik Tveitnes podkreśla, że umowa daje dodatkowe zasoby przeznaczone na innowacje i rozwój sztucznej inteligencji w newsroomach. Współpraca pozwala również redakcjom Schibsted na wzrost produktywności i zaangażowanie użytkowników w oparciu o dane w czasie rzeczywistym. Treści dziennikarskie marek należących do Schibsted będzie dostępne dla nowych odbiorców, dając 300 mln użytkowników ChatGPT dostęp do aktualnych informacji z regionu Skandynawii.
Schibsted Media wcześniej zintegrowało już technologię AI z kilkoma swoimi usługami, takimi jak chatbot Aftonbladet i narzędzia do spersonalizowanych podsumowań wiadomości.
Źródło https://www.vg.no