W przygotowywanym przez algorytmy produkcie Google News, w wersji anglojęzycznej dostępnej w USA, pojawiła się kilka dni temu nowa zakładka o nazwie Beyond the Headlines. Ma promować wysoko jakościowe treści od wydawców. To początek zmian, planowane jest wprowadzenie kolejnych wersji językowych oraz wersji mobilnej w 2020 r.
Jak informuje na swoim blogu Google tak przeprojektowano Google News, by pomagać internautom w zrozumieniu świata poprzez dostęp do wysokiej jakości, godnych zaufania informacji. Poza obecnie dostępnymi linkami i nagłówkami w Google News, Google chce teraz wyróżnić linki prowadzące do stron wydawców, którzy inwestują w jakościowe treści. Beyond the Headlines ma m.in. kierować internautów do dłuższych artykułów zgłębiających tak ważne kwestie, jak opieka zdrowotna, środowisko naturalne, edukacja.
Użytkownicy mogą już odnaleźć nową funkcję po prawej stronie news.google.com (dostępna tylko w języku angielskim dla wersji w USA – screen).