„RUCH na wakacje” – akcja spółki RUCH i IWP promująca czytelnictwo prasy

„PRESS BUS” RUCH S.A. rusza w podróż po Polsce, aby promować czytelnictwo prasy. RUCH S.A. wspólnie z Izbą Wydawców Prasy oraz partnerami – wypożyczalnią samochodów 99 rent i organizatorem kampanii promującej turystykę #urlopwkraju – inauguruje projekt „RUCH na wakacje”. To element działań związanych z kampanią społeczną pt. „Czytam prasę!”. Celem wakacyjnej akcji jest promowanie czytelnictwa prasy drukowanej wśród różnych grup czytelników, a także uświadamianie, jak ważną rolę pełni prasa w codziennym życiu każdego z nas.

– W ramach naszej kampanii, wspólnie z partnerami, będziemy pokazywać, że gazeta może być dobrym kompanem podróży po Polsce dostarczając ciekawych informacji, rozwijając wyobraźnię, bawiąc, ale także angażując czytelnika – mówi Piotr Regulski, członek zarządu RUCH S.A. – Chcemy udowodnić, że prasa jest dostępna wszędzie tam, gdzie spędzamy czas wolny – stąd nasze działania rozpoczynamy właśnie w czasie trwania wakacji, pokazując przy okazji najciekawsze turystycznie miejsca, w których działają nasze punkty sprzedaży prasy.

– Wszystkim wydawcom zrzeszonym w Izbie Wydawców Prasy zależy na jak największej popularności wydawanych tytułów prasowych wśród czytelników – mówi Marek Frąckowiak, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy. – Jesteśmy zainteresowani wszelkimi działaniami, których rezultatem jest promowanie czytelnictwa prasy. Zdajemy sobie sprawę z wagi mediów elektronicznych, które często stanowią mutację wersji papierowej. Niemniej jednak jesteśmy przekonani, że należy stale odbudowywać i rozwijać popularność prasy drukowanej, która stanowi fundament dla innych form mediów”.

„PRESS BUS” wyruszy w kilka tras, odwiedzając miejscowości cieszące się zainteresowaniem turystów, którzy w tym roku zdecydowali się na wypoczynek w kraju. Początek każdej z tras zaplanowany jest w jednym z 13 Centrów Logistycznych  RUCH S.A. Rozpoczynanie relacji z podróży w miejscu, z którego każdego dnia prasa wyjeżdża do punktów prasowych, pozwoli uświadomić, jak wiele wysiłku i operacji logistycznych stoi za tym, by codziennie rano prasa mogła trafić w ręce czytelników.