Google rusza z kampanią lobbingową przeciwko regulacji Unii Europejskiej

Dzienniki „Le Point” oraz „Financial Times” ujawniły tajny dokument wewnętrzny amerykańskiego koncernu Google, zawierający plany szeroko zakrojonej kampanii lobbingowej skierowanej przeciwko planowanej przez Komisję Europejską regulacji o nazwie Digital Services Act (DSA). To zbiór przepisów, które mają regulować funkcjonowanie firm technologicznych na europejskim rynku.

Nowe regulacje przewidują zmianę dyrektywy o handlu elektronicznym, ustalającej m.in. zasady odpowiedzialności pośredników internetowych za publikowane treści. Nowe przepisy mają być odpowiedzią na społeczne i ekonomiczne problemy związane z działaniem globalnych platform internetowych, m.in. dotyczące zbierania danych o użytkownikach, czy ograniczania uczciwej konkurencji.

60-dniowe działania o charakterze m.in. lobbingowym i PR-owym mają zostać wymierzone w komisarza ds. runku wewnętrznego Thierry’ego Bretona. Strategia Google – według doniesień obu dzienników – zakłada też pozyskiwanie sojuszników spośród firm europejskich, które wsparłyby amerykański koncern w walce z regulacją DSA.