Dow Jones wynegocjował umowy na korzystanie z AI z prawie 4000 wydawcami na całym świecie

Dow Jones wynegocjował umowy na korzystanie z AI z prawie 4000 wydawcami na całym świecie

Na początku tego roku Dow Jones & Company, właściciel amerykańskiego dziennika WSJ, pozwał firmę Perplexity wykorzystującą funkcję wyszukiwania AI za niewłaściwe licencjonowanie swoich treści. Teraz jego własne narzędzie badawcze Factiva wynegocjowało umowy licencyjne dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji z prawie 4000 wydawcami na całym świecie.

Factiva, narzędzie należące do Dow Jones, właśnie wynegocjowało umowy licencyjne dotyczące sztucznej inteligencji dla własnej funkcji wyszukiwania AI. Wśród wydawców, którzy podpisali umowy są The Associated Press, The Washington Post i szwajcarski AWP Finanznachrichten. Marki informacyjne Dow Jones, w tym The Wall Street Journal, Barron’s i Marketwatch, również podpisały umowę.

Do tej pory wydawcy, którzy podpisali umowy AI z Factiva, działają w 160 krajach i publikują w 29 językach. Ogłoszenie kontraktów z 4000 wydawcami zbiega się w czasie z uruchomieniem nowej funkcji wyszukiwania w Factiva, która oferuje krótkie podsumowania generowane przez sztuczną inteligencję w odpowiedzi na wyniki wyszukiwania, na wzór przeglądów AI Google lub własnej wyszukiwarki AI Perplexity. Wyniki wyszukiwania Factiva zawierają bezpośrednie linki do cytowanych oryginalnych artykułów, a wydawcy, którzy podpisali umowę, otrzymają wynagrodzenie, gdy ich historie pojawią się w wynikach. Prace licencjodawców, którzy nie podpisali umów AI, nie pojawią się w podsumowaniach generowanych przez AI.

Factiva to platforma subskrypcyjna skierowana do profesjonalistów z branży finansowej, akademickiej, struktur rządowych i biznesu. Narzędzie do wyszukiwania i podsumowywania AI będzie wykorzystywane przez zespoły przeprowadzające badania due diligence lub analityków sporządzających raporty.

Źródło https://www.niemanlab.org