Według opublikowanego raportu pt. „Breaking (B)ads: How Advertiser-Supported Piracy Helps Fuel a Booming Multi-Billion Dollar Illegal Market” Digital Citizens Alliance (organizacje non profit działająca na rzecz bezpiecznego internetu) i White Bullet (firma oferująca kierowane do reklamodawców rozwiązania antypirackie) aż 1,34 mld dolarów rocznego przychodu z reklam internetowi przestępcy zarabiają m.in. dzięki cyfrowym gigantom takim jak Amazon, Facebook i Google.
Piraci internetowi przez swoje strony internetowe i aplikacje oferują dostęp do kradzionych filmów, wydarzeń na żywo, programów i seriali telewizyjnych, gier video – pokazują wyniki rocznego dochodzenia. Wśród firm finansujących pirackich operatorów dominują cyfrowe platformy, takie jak Amazon, Facebook i Google. Ich reklamy w serwisach i pirackich aplikacjach to nawet 73 proc. wszystkich reklam największych marek w pirackich aplikacjach.
Autorzy raportu podkreślają, że połączenie piractwa, złośliwego oprogramowania i oszustw, stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa w sieci. – Nadszedł czas, aby firmy z listy Fortune 100 i legalna branża reklamowa przestały przekazywać przestępcom dziesiątki milionów dolarów – mówi Tom Galvin, dyrektor wykonawczy Digital Citizens Alliance.
Z raportu wynika, że czołowe witryny oferujące dostęp do kradzionych treści generują roczny przychód z reklam ok. 1,08 mld dolarów, a 5 największych witryn tylko na reklamach zarabia średnio rocznie 18,3 mln dolarów.
Źródło https://www.wirtualnemedia.pl