Facebook udostępnił wydawcom prasowym funkcję płatnego dostępu do treści w Instant Articles. Narzędzia mają umożliwić wydawcom tworzenie alternatywnych sposobów zarabiania na treściach w serwisie. Facebook nie będzie pobierał od tych przychodów żadnych prowizji. Z narzędzia mogą korzystać także wydawcy w Polsce.
Wydawcy dostaną m.in. funkcję bezpłatnego udostępniania użytkownikom określonej liczby publikacji w danym miesiącu bądź podziału artykułów na dostępne dla wszystkich i zamknięte za paywallem. Internauci z Facebooka będą przenoszeni z Instant Articles bezpośrednio na stronę wydawcy. Wydawcy mają zachować kontrolę nad oferowaną ceną, planami subskrypcji i informacjami o czytelnikach.
Jednocześnie Facebook rozszerza test funkcji „News Funding”. Czytelnicy mogą przekazywać wsparcie finansowe redakcjom lokalnym lub mediów specjalistycznych, w zamian za dostęp do dodatkowych materiałów.