Facebook po oskarżeniach o niewystarczające zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i mowie nienawiści uruchomił w Europie kampanię, która ma pomóc użytkownikom identyfikować fałszywe treści. Kampania pt. „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami” ma zachęcić użytkowników Facebooka do czujności gdy odbierają różne informacje umieszczane w serwisie.
Kampania, która została przygotowana wspólnie z organizacjami fact-checking, nosi tytuł „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami”. W ramach akcji użytkownicy serwisu zobaczą w streamie Aktualnościach reklamy kierujące do strony internetowej stampoutfalsenews.com zawierającej tytułowe pytania oraz dodatkowe podpowiedzi, pomocne w weryfikacji autentyczności treści.
Pytania, które mają pomóc użytkownikom rozpoznać fałszywe informację:
- Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go.
- Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem.
- Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.
Facebook w ostatnich kilku dniach przeżywa bardzo trudne chwile. Z jednej strony zmaga się z oskarżeniami o niewystarczające zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i mowie nienawiści a z drugiej mocno spadały przychody reklamowe przez masowy już bojkot reklamodawców. Rozpoczęła się niedawno akcję pt. „Stop Hate For Profit”, która zachęca reklamodawców do bojkotu reklamowego Facebooka. Włączyło się w nią już ponad 160 wielkich firm i światowych marek. Akcja ma wywrzeć presję na władzach Facebooka, by skutecznie reagowały na nieprawdziwe i nienawistne treści.