Google uruchomia program Innovation Challenge for Europe, który ma wspierać rzetelne i nowatorskie dziennikarstwo. W ramach konkursu europejskie media mogą przedstawić innowacyjne projekty dziennikarskie i otrzymać dofinansowanie do kwoty 150 tys. euro. Amerykański koncern ogłosił rozpoczęcie pierwszej edycji konkursu Innovation Challenge for Europe podczas trwającego Międzynarodowego Festiwalu Dziennikarstwa w Perugii we Włoszech.
Wnioski w języku angielskim można składać online na dedykowanej strony internetowej do 31 maja 2022 r. Spotkanie informacyjne odbędzie 13 kwietnia o godz. 15.00, a ogłoszenie zwycięzców w konkursie nastąpi jeszcze w tym roku. W konkursie mogą brać udział redakcje, które mają siedzibę w Europie oraz zatrudniają mniej niż 50 pełnoetatowych dziennikarzy i dziennikarek.
Google News Initiative chętnie wesprze projekty, które wymagają zaangażowania czasowego i odpowiedniego budżetu, na stronie konkursu mowa m.in. o: rozwijaniu modeli biznesowych, zwalczaniu dezinformacji, zwiększaniu zaufania do dziennikarstwa, dotarciu do nowych odbiorców, czy wykorzystaniu nowych technologii. Jednorazowe finansowanie może osiągnąć 150 tys. euro
Google zaznacza, że europejska edycja GNI Innovation Challenge bazuje na sukcesach podobnych programów prowadzonych od 2019 r. na całym świecie. – Inaugurując Innovation Challenge w Europie, liczymy na wiele nowatorskich pomysłów i innowacyjne podejście do wyzwań, jakie stoją przed europejskim ekosystemem informacyjnym – podkreśla Ludovic Blecher, szef działu innowacji w Google News Initiative.
Szczegółowe informacje o państwach, z których można aplikować do udziału w konkursie (na liście jest Polska), kryteriach i finansowaniu, a także formularze zgłoszeniowe można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.