Amerykański koncern technologiczny Google ogłosił dziś, 25 czerwca, nowy program licencjonowania treści, w ramach którego będzie płacić wydawcom za dostęp użytkowników do wysokiej jakości treści. Na początek Google podpisał partnerstwa z wydawcami w Niemczech, Australii i Brazylii.
Program ten – jak pisze na blogu Google Brad Bender, VP Product Management, News Google – ma pomóc uczestniczącym w nim wydawcom zarabiać na swoich treściach. Po Niemczech, Australii i Brazylii program licencjonowania ma się wkrótce rozszerzyć na inne kraje na całym świecie.
Rozmowy z wydawcami trwały od kilku miesięcy. Cytowany m.in. we wpisie Stefan Ottlitz, dyrektor zarządzający niemieckiej grupy SPIEGEL potwierdza, cyt. (…) „Ta nowa, interesująca współpraca z Google pozwoli poszerzyć nasz zasięg”.
Tam, gdzie będzie to możliwe Google zaoferuje bezpłatny dostęp do płatnych treści na stronie wydawcy biorącego udział w programie. Pozwoli to wydawcom powiększyć grono odbiorców. Da to bowiem możliwość dostępu użytkownikom do treści, do których normalnie nie mają dostępu jako internauci nie będący subskrybentami paywalla danego wydawcy.
Z wpisu na blogu wynika, że Google wprowadza na rynek nowy produkt, który zostanie użyty jako pierwszy w serwisie Google News oraz Discover (Discover to lista artykułów i ciekawych informacji, która pojawia się w aplikacji mobilnej Google pod polem do pisania szukanej frazy).