Top Marka 2018: Najsilniejsze marki w mediach. Na liście tytuły wydawców

Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przedstawiły wyniki analizy Top Marka 2018 – największego rankingu medialności brandów na polskim rynku. XI edycja badania obejmuje 500 marek z 50 branż. Wśród marek na wysokich miejscach znalazły się tytuły prasowe: „Gazeta Wyborcza”, „Przegląd Sportowy” i „Super Express”.

Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku.

Topową marką całego rankingu, obejmującego 500 brandów, została PGE Polska Grupa Energetyczna. Na 2. miejscu znalazło się TVN, który wyprzedził Polsat. Czwarte miejsce zajął Mercedes, a 5 BMW. Na trzy kolejne miejsca trafiły tytuły prasowe – „Gazeta Wyborcza” (jednocześnie najsilniejsza marka w kategorii „Prasa”), „Przegląd Sportowy” i „Super Express”.

Marki wydawców są też w gronie marek o największym dotarciu. Drugi wynik (za telewizją TVN) w rankingu 500 należał do „Gazety Wyborczej”, a na 4. znalazł Super Express.

W tegorocznej edycji raportu zastosowania nową metodologię. Zastosowano porównywalne wskaźniki dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social media. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.

Całość dostępna na stronie https://topmarka.press.pl/