Starcom: Polski rynek reklamowy urósł w 2018 o 7,8 procent

Reklama internetowa ma naszym kraju już 33,7 proc. udziału w całym rynku – wynika z danych Starcomu. Jedynym kanałem komunikacji ze spadkiem inwestycji reklamowych jest prasa. Ogólnie wydatki reklamowe zwiększyły się w ubiegłym roku o 7,8 proc. do 9,54 mld zł. Inwestycje w internecie i radiu szły w górę bardziej niż w telewizji.
  • Wydatki reklamowe w telewizji w 2018 r. wyniosły 4,41 mld zł, o 260,4 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 6,3 proc. w górę).
  • Wartość reklamy radiowej zwiększyła się w skali roku z 682 do 734,1 mln zł, czyli o 7,7 proc.
  • Reklama outdoorowa osiągnęła wartość 519 mln zł, o 24,1 mln zł (4,9 proc.) więcej niż w 2017 roku.
  • Nakłady na reklamy w kinach wzrosły natomiast o 5,8 proc. do 150 mln zł. Jest to związane z rekordową frekwencją – sprzedano 59,7 mln biletów, o 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
  • Jedynym kanałem komunikacji ze spadkiem inwestycji reklamowych jest prasa. W magazynach zmalały one o 6,8 proc. do 311 mln zł, a w dziennikach – o 6,6 proc. do 193 mln zł. W przypadku magazynów spadek pogłębiał się w kolejnych kwartałach – z 2,4 proc. w pierwszym do 8,6 proc. w ostatnim.