Organizacja Free Press chce opodatkować internetowe reklamy by wesprzeć jakościowe dziennikarstwo

Amerykańska organizacja Free Press chce opodatkować internetowe reklamy by wesprzeć jakościowe dziennikarstwo. Według samej organizacji podatek zapłaciliby najwięksi gracze na rynku, tacy jak Facebook i Google, a środki zostaną przeznaczone na wsparcie wysokiej jakości treści dziennikarskich. Rocznie w ten sposób można uzyskać nawet 2 mld dolarów.

– Każda forma wsparcia dobrego, profesjonalnego dziennikarstwa zasługuje na rozważenie. Zwłaszcza, gdy wiąże się to z próbą znalezienia sprawiedliwych sposobów rozliczania gigantycznych przychodów reklamowych – powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Frąckowiak, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

Według Free Press pieniądze pochodziłyby z podatków od przychodów uzyskiwanych z reklam. Projekt zakłada trzy metody ściągania podatków:

– obciążenie daniną w wysokości 2 proc. wszystkich firm, których roczne przychody z reklamy cyfrowej przekraczają kwotę 200 mln dol.,

– nałożenie 1-proc. podatku od wpływów ze wszystkich reklam na rynku, także tych spoza segmentu cyfrowego,

– podatek w wysokości 1,5 proc. od wszystkich firm internetowych wykazujących zysk powyżej miliona dol. pod warunkiem, że 60 proc. tej kwoty jest związane z emisją reklam.

Więcej na https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/free-press-chce-opodatkowac-internetowe-reklamy-by-wesprzec-jakosciowe-dziennikarstwo-reklamy-ida-za-tresciami