Oryginalne źródła informacji od wydawców z wyższą pozycją w Google

Firma Google poinformowała, że podnosi rangę oryginalnych źródeł informacji w swojej wyszukiwarce. Amerykański koncern wprowadził aktualizację rankingu wyszukiwarki oraz zmienił wskazówki dla testerów jej jakości, tak żeby lepiej widoczne były oryginalne materiały dziennikarskie od zaufanych wydawców.

– Takie artykuły dłużej będą pozostawać dobrze widoczne. Ta widoczność pozwoli użytkownikom zobaczyć oryginalny materiał, obok możliwości przejrzenia także nowszych artykułów na dany temat zapewnia na blogu Google Richard Gingras, wiceprezes firmy.

Zmiany mają na celu jak najlepsze rozpoznawanie oryginalnych źródeł informacji, po to żeby wyświetlać je dłużej na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Wydawcy na całym świecie od lat głośno domagali się takich zmian, czyli wskazywali na potrzebę lepszego pozycjonowania wartościowych treści, oryginalnych, źródłowych.

– Dzięki temu czytelnicy zainteresowani najnowszymi wiadomościami, mogą w łatwy sposób znaleźć artykuł, od którego wszystko się zaczęło, a wydawcy mogą czerpać korzyści z szerszego zapoznania się z oryginalnym materiałem – podkreślił we wpisie Gingras, wiceprezes Google’a zarządzający platformą Google News.

Do tej pory w wyszukiwarce najbardziej eksponowane były zwykle najnowsze i najbardziej wszechstronne omówienia danego tematu. Google opublikował wskazówki dla testerów oceniających algorytmy, na podstawie których ustalana jest kolejność wyników w wyszukiwarce. Mają oni przypisywać najwyższą możliwą ocenę – „bardzo wysoka jakość” – do materiału źródłowego, jaki „zawiera informacje, które nie byłyby znane, gdyby nie pojawiły się w tym konkretnym artykule” i jest „oryginalny, wnikliwy i dochodzeniowy, wymagający od autora wysokiego poziomu umiejętności, czasu i wysiłku”.