PBC wprowadził badania reklamy prasowej z wykorzystaniem eyetrackingu

Polskie Badania Czytelnictwa ruszyły z nowym badaniem reklamy prasowej wykorzystującym technikę eyetrackingu, czyli mierzeniem ruchu gałek ocznych badanego. Wydawcy i agencje mediowe oczekują, że branża otrzyma dzięki temu twarde dane pokazujące jak czytelnik skupia wzrok na reklamie. Eyetracker rejestruje ruchy gałki ocznej, co pozwala określić, jak badani czytają gazety oraz na co zwracają uwagę skupiając się na reklamie.

PBC dwukrotnie przebadał za pomocą eyetrackera 600 respondentów i dysponuje wynikami dla 1169 reklam z 68 tytułów wydawnictw zrzeszonych w PBC. Nowy standard wyników będzie dostępny od listopada w programie PBC Planner.

Projekt “Zaangażowanie w reklamę”, to większa liczba przebadanych respondentów i bardziej szczegółowe dane oraz argumenty za skutecznością reklamy prasowej. Kształt badania powstał przy współpracy z wydawcami oraz przedstawicielami domów mediowych w oparciu o badania ze Stanów Zjednoczonych i Norwegii.

Pasywne badane reklamy pozwala zmierzyć zasięg reklamy, intensywność i jakość kampanii reklamowej w prasie oraz daje możliwość wyliczenia kosztów dotarcia do grup docelowych. PBC jest prekursorem badania eyetrackingowego w mediach w Polsce, a testy z wykorzystaniem techniki eyetrackingu rozpoczęły się już w 2015 r.

Więcej na stronie NOWE BADANIE: PBC ZAANGAŻOWANIE W REKLAMĘ