Francja nakłada 150 mln euro kary na Google za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy

Francuski urząd ochrony konkurencji ogłosił pod koniec 2019 r., że nałożył na spółkę zależną Alphabet Google grzywnę w wysokości 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy. Amerykańska firma zapowiedziała odwołanie od tej decyzji.

W komunikacie prasowym francuskie władze wezwały amerykańskiego giganta cyfrowego do „wyjaśnienia brzmienia zasad działania Google Ads”, platformy reklamowej grupy, której zasady działania uznaje za „nieprzejrzyste i trudne do zrozumienia”.

Od 1 stycznia 2020 roku we Włoszech daninę w wysokości 3 procent zapłacą działające tu największe koncerny technologiczne, m.in. Facebook, Google, Apple.

Pod koniec 2019 roku koncern zgodził się zapłacić podatki (481,5 mln dolarów australijskich tj. 326,74 mln dolarów USA) za działalność prowadzoną w Australii w okresie od 2008 do 2018 r. Po długotrwałym sporze z tamtejszym urzędem skarbowym firma zawarła ugodę i zdecydowała się zapłacić podatki za działalność w tym kraju spółki Alphabet. To efekt audytu praktyk podatkowych prowadzonych przez amerykańskiego giganta technologicznego.