Facebook zaczyna wspomagać swoimi grantami serwisy lokalnych wydawców w USA

Facebook ogłosił we wtorek 29 stycznia, że w nowej rundzie finansowania przeznaczy 700.000 dolarów na rozwój różnych lokalnych newsroomów w USA – podaje serwis Axios.com. Po tym jak w badaniach okazało się, że użytkownikom tego serwisu społecznościowego brakuje lokalnych informacji, granty kierowane są na rozwój lokalnych inicjatyw wydawców ponieważ Facebook chce pokazywać swoim użytkownikom więcej lokalnych informacji.

Nowe granty są częścią wartego ponad 300 milionów dolarów projektu wspierania wydawców jaki Facebook prowadzi na całym świecie. Ta runda finansowania to 30 nowych dotacji w ramach „Facebook Journalism Project Community Network”. W dystrybucji grantów Facebook współpracuje z Instytutem Dziennikarstwa Lenfest. Od lipca 2019 r. przyznano już 76 grantów w USA.

Jednocześnie Facebook zapowiedział we wtorek, że rozszerzy w 2020 roku swój program „Akcelerator”, by dalej pomagać rozwijać się lokalnym newsroomom. Firma twierdzi, że w 2020 r. zgromadzić ponad 500 przedstawicieli newsroomów z kilkunastu krajów, zwiększając tym samym łączną liczbę uczestników programu do ponad 1000 dziennikarzy i redaktorów. Najnowszy akcelerator skupia się na modelach biznesowych video, a poprzednie projekty dotyczyły głównie subskrypcji.