Pulitzer Center i Twitter zasponsorują projekty dziennikarskie o walce z koronawirusem

Pulitzer Center zapowiedział, że na wsparcie każdego z projektów przeznaczy od 5 do 30 tys. dol. Pulitzer Center on Crisis Reporting zachęca dziennikarzy z całego świata do zgłaszania projektów opracowujących innowacyjne sposoby relacjonowania kryzysu związanego z koronawirusem. Zgłaszać się mogą dziennikarze, ale też całe redakcje.

Z kolei Twitter ogłosił, że przekaże 1 mln dol. organizacjom wspierającym dziennikarzy w pracach związanych z koronawirusem. Komitet Ochrony Dziennikarzy (Comittee to Protect Journalists) i Międzynarodowa Fundacja Mediów Kobiet (International Women’s Media Foundation) dostaną po 500 tys. dol.

Projekty w inicjatywie Pulitzer Center mogą liczyć na dotacje od 5 tys. do nawet 30 tys. dol. Pulitzer Center szuka propozycji, wymagających strategicznego i skoordynowanego wysiłku wielu dziennikarzy i/lub redakcji. Pulitzer Center on Crisis Reporting to amerykańska organizacja sponsorująca niezależne raporty na temat globalnych problemów.

Szczegóły pulitzercenter.org