Dezinformacja. Jak reagować? – debata o dezinformacji w mediach społecznościowych

Dezinformacja. Jak reagować? – debata o dezinformacji w mediach społecznościowych

20 marca, w Centrum im. prof. Bronisława Geremka w Warszawie, odbędzie się ekspercka dyskusja o dezinformacji w mediach społecznościowych pt. „Dezinformacja. Jak reagować” . Internet i media społecznościowe zdemokratyzowały nie tylko dostęp do informacji, ale też dostęp do jej wytwarzania i dystrybucji. Wpływ na politykę, postawy społeczne, czy popularność produktów zyskały nowe podmioty i osoby.

W eksperckim gronie twórców prawa, więcej ...

Hiszpania przyjęła projekt przepisów dotyczących podatku cyfrowego obejmującego GAFA

Hiszpania przyjęła projekt przepisów dotyczących podatku cyfrowego obejmującego GAFA

Hiszpański rząd przyjął projekt przepisów nakładających podatek cyfrowy na wielkie firmy technologiczne zwane GAFA (skrót od nazw firm: Google, Amazon, Facebook, Apple) – poinformowała tamtejsza minister finansów Maria Jesus Montero. Ogólnoświatowe platformy internetowe działające na tamtejszym rynku, o przychodach rocznych przekraczających 750 mln euro globalnie i ponad 3 mln euro w Hiszpanii, miałyby od teraz płacić 3 proc. podatku od więcej ...

Wkrótce Digital Media Europe 2020 w Wiedniu poświęcone cyfrowym subskrypcjom

Wkrótce Digital Media Europe 2020 w Wiedniu poświęcone cyfrowym subskrypcjom

Od 30 marca do 1 kwietnia w Wiedniu odbywać się będzie impreza Digital Media Europe 2020 organizowana przez WAN-IFRA. Wydarzenie to dwie równoległe konferencje: DME Subscription Marketing i DME Premium Advertising.

Wiedeńska impreza to okazja do wymiany doświadczeń oraz wspólnych wyzwań cyfrowych przed którymi stoją wydawcy. Konferencje i warsztaty mają na celu wymianę najlepszych praktyk i potencjalnych rozwiązań subskrypcyjnych. Impreza więcej ...

Google prowadzi rozmowy z francuskimi wydawcami na temat opłat za treści

Google prowadzi rozmowy z francuskimi wydawcami na temat opłat za treści

Niezależnie od siebie Wall Street Journal i Financial Times donoszą o pierwszych rozmowach prowadzonych we Francji przez Google z tamtejszymi wydawcami dotyczących płatności za treści informacyjne w wyszukiwarce. Google rozmawiał również z niektórymi amerykańskimi grupami medialnymi na ten temat – podaje FT.

To znacząca zmianą w podejściu amerykańskiej platformy do relacji z wydawcami. Być może Google obierze tu model stosowany więcej ...

Agencja Reuters pomoże Facebookowi w walce z dezinformacją

Agencja Reuters pomoże Facebookowi w walce z dezinformacją

Reuters i Facebook zawarły umowę w ramach której agencja informacyjna dołączy do organizacji typu fact-checkers pracujących dla amerykańskiej platformy społecznościowej. Zespół Reutersa ma identyfikować i oznaczać treści zawierające dezinformacje na Facebooku, a rozpoznane fake newsy mają docelowo być mniej widoczne dla wszystkich użytkowników. Facebook będzie płacił zespołowi Reutersa za identyfikowanie fake newsów, ale nie są znane warunki finansowe umowy.

Facebook więcej ...

Brytyjski regulator rynku zmusi Facebooka, YouTube’a i Twittera do usuwania niebezpiecznych treści

Brytyjski regulator rynku zmusi Facebooka, YouTube’a i Twittera do usuwania niebezpiecznych treści

Ofcom, regulator działający na brytyjskim rynku, na mocy przepisów wprowadzanych przez rząd będzie mógł skutecznie egzekwować od takich serwisów jak Facebook, YouTube i Twitter usuwanie szkodliwych treści związanych z terroryzmem czy wykorzystywaniem seksualnym dzieci. Jeśli amerykańskie platformy nie zastosują się do regulacji spotkają je kary finansowe.

Plany zmian zapowiedzieli w środę Nicky Morgan, minister cyfryzacji, kultury i mediów oraz Priti więcej ...

Twitter od 5 marca będzie usuwał zmanipulowane filmy i zdjęcia

Twitter od 5 marca będzie usuwał zmanipulowane filmy i zdjęcia

Twitter zapowiedział, że od 5 marca zacznie oznaczać jako fałszywe i usuwać wszystkie tweety zawierające cyfrowo zmanipulowane filmy i zdjęcia, których celem będzie celowe mylenie użytkowników i szerzenie dezinformacji – podała agencja Reutera. Twitter jest obecnie chyba najpopularniejszym medium społecznościowym wśród dziennikarzy i mediów; swoje newsy podaje tu wiele gazet, serwisów www, stacji tv i radiowych.

Jak zapowiada firma tzw. więcej ...

Wydawcy coraz częściej redukują liczbę publikowanych artykułów w serwisach www

Wydawcy coraz częściej redukują liczbę publikowanych artykułów w serwisach www

Wydawcy, w tym brytyjskie Guardian i The Times of London, czy francuski Le Monde ograniczają liczbę przygotowywanych i publikowanych artykułów w swoich serwisach www. Doprowadziło to do wzrostu liczby internautów odwiedzających serwisy, a także ich dłuższego czasu przebywania na stronie oraz większej liczby pozyskanych prenumeratorów cyfrowych.

W ostatnim roku serwis www.theguardian.com zmniejszył tygodniową liczbę publikacji o jedną trzecią po tym, więcej ...

Prezentacja raportu Instytutu Jagiellońskiego: Co czeka Dziki Zachód idei? Czy korporacjom wszystko wolno?

Prezentacja raportu Instytutu Jagiellońskiego: Co czeka Dziki Zachód idei? Czy korporacjom wszystko wolno?

Niszczenie wolności wypowiedzi w sieci, blokowanie treści, fake newsy, śledzenie, kontrola, zawłaszczanie prywatności – czy internetowym korporacjom wolno wszystko?  Instytut Jagielloński przedstawił w środę 29 stycznia raport, w którym eksperci podejmują temat zagrożeń cenzurą w sieci i wyzwań dla debaty w internecie. W raporcie pokazane zostały m.in. nieetyczne działania wielkich internetowych firm, które to od lat blokują płacenie za więcej ...

Facebook zaczyna wspomagać swoimi grantami serwisy lokalnych wydawców w USA

Facebook zaczyna wspomagać swoimi grantami serwisy lokalnych wydawców w USA

Facebook ogłosił we wtorek 29 stycznia, że w nowej rundzie finansowania przeznaczy 700.000 dolarów na rozwój różnych lokalnych newsroomów w USA – podaje serwis Axios.com. Po tym jak w badaniach okazało się, że użytkownikom tego serwisu społecznościowego brakuje lokalnych informacji, granty kierowane są na rozwój lokalnych inicjatyw wydawców ponieważ Facebook chce pokazywać swoim użytkownikom więcej lokalnych informacji.

Nowe granty więcej ...

Freedom Conference 2020 w Gdańsku pod hasłem „Wszystko zaczyna się od słowa”

Freedom Conference 2020 w Gdańsku pod hasłem „Wszystko zaczyna się od słowa”

– Bez wolnych mediów nie byłoby ani zwycięstwa „Solidarności”, ani Nobla dla Wałęsy – powiedział podczas Press Freedom Conference 2020 w Gdańsku Lech Wałęsa, były prezydent RP. „Wszystko zaczyna się od słowa” tak brzmiało motto konferencji zorganizowanej przez European Magazine Media Association oraz European Newspaper Publishers’ Association. – Dziś właściwie nikt nikomu nie wierzy, dlatego musimy zacząć ze sobą więcej ...

Francja zawiesza pobieranie podatku cyfrowego do końca 2020 roku

Francja zawiesza pobieranie podatku cyfrowego do końca 2020 roku

Francuski rząd zapowiedział wstrzymanie do końca 2020 r. pobierania podatku cyfrowego od największych firm technologicznych działających w tym kraju – podaje agencja Reuters. To efekt porozumienia Francji z USA, które twardo protestowały grożąc wojną celną. Jak zapowiedział prezydent Francji Emmanuel Macron teraz prowadzone będą szeroko zakrojone negocjacje w Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, by wprowadzić nowe zasady międzynarodowego opodatkowania więcej ...

22 stycznia w Gdańsku odbędzie się Press Freedom Conference 2020

22 stycznia w Gdańsku odbędzie się Press Freedom Conference 2020

W Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku 22 stycznia odbędzie się konferencja Press Freedom Conference w której wezmą udział przedstawiciele Izby Wydawców Prasy. Press Freedom Conference jest platformą, której celem jest wsparcie dziennikarzy w kontynuowaniu ich pracy w sposób krytyczny i niezależny, w celu zapewnienia wolności słowa jako filaru europejskich demokracji. Organizatorami imprezy są European Magazine Media Association i European Newspaper więcej ...

Niemcy. Rząd wesprze wydawców kwotą 40 mln euro na prenumeratę prasy i subskrypcje

Niemcy. Rząd wesprze wydawców kwotą 40 mln euro na prenumeratę prasy i subskrypcje

W 2020 roku niemieckie państwo chce sfinansować dostawę gazet codziennych kwotą 40 milionów euro. W listopadzie 2019 r. Bundestag, głosami wielkiej koalicji CDU/CSU i SPD, zdecydował, że to państwo powinno zaangażować się w promocję dystrybucji gazet.

W budżecie na 2020 r. przewidziano aż 40 mln euro na prenumeratę gazet. Start programu i wydatki są jednak zablokowane do czasu opracowania ogólnej więcej ...

Minister cyfryzacji: W Polsce będzie obowiązywał podatek cyfrowy

Minister cyfryzacji: W Polsce będzie obowiązywał podatek cyfrowy

– W Polsce będzie obowiązywał podatek cyfrowy. Wstrzymaliśmy prace do czasu zakończenia prac przez OECD – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski zapewniał w poniedziałkowej popołudniowej rozmowie w RMF FM. – Bo to rozwiązanie będzie skuteczne tylko pod warunkiem, że jest wprowadzane przynajmniej na poziomie UE, a najlepiej we wszystkich krajach OECD – dodał minister. – Jeżeli się okaże, że te więcej ...

Apple News ma już ponad 100 mln użytkowników na świecie

Apple News ma już ponad 100 mln użytkowników na świecie

Firma Apple poinformowała, że usługa Apple News ma już ponad 100 milionów aktywnych użytkowników na świecie. Gigant z Doliny Krzemowej ujawnił to w ostatnią środę podczas dorocznego przeglądu swojej działalności usługowej, który obejmuje też Apple Music i App Store.

Aplikacja News dostępna jest na razie na terenie USA, Wielkiej Brytanii, Australii i w Kanadzie, gdzie została uruchomiona w ubiegłym roku. więcej ...

Francja nakłada 150 mln euro kary na Google za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy

Francja nakłada 150 mln euro kary na Google za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy

Francuski urząd ochrony konkurencji ogłosił pod koniec 2019 r., że nałożył na spółkę zależną Alphabet Google grzywnę w wysokości 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy. Amerykańska firma zapowiedziała odwołanie od tej decyzji.

W komunikacie prasowym francuskie władze wezwały amerykańskiego giganta cyfrowego do „wyjaśnienia brzmienia zasad działania Google Ads”, platformy reklamowej grupy, której zasady działania uznaje więcej ...

Prasa+ Siła Marki: sprzedano ponad 162 mln egzemplarzy tygodników płatnych

Prasa+ Siła Marki: sprzedano ponad 162 mln egzemplarzy tygodników płatnych

W aplikacji internetowej Prasa+ Siła Marki opublikowano najnowszy raport z danymi o sprzedaży ogółem wszystkich tygodników płatnych (nie branżowych), kontrolowanych przez ZKDP. Sprzedaż ogółem dla okresu listopad 2018  – październik 2019 r., wyniosła 162.268.665 egzemplarzy.y.

Prasa+ Siła Marki dostępny pod adresem www.prasaplus.pl gromadzi raporty poszczególnych tytułów prasowych zarejestrowanych w ZKDP. Raporty, które można pobrać w formacie PDF, więcej ...

Włochy kolejnym krajem wprowadzającym podatek cyfrowy. Już 1 stycznia 2020 r.

Włochy kolejnym krajem wprowadzającym podatek cyfrowy. Już 1 stycznia 2020 r.

Włochy są kolejnym krajem europejskim po Francji w którym będzie obowiązywać podatek cyfrowy. Od 1 stycznia 2020 roku we Włoszech daninę w wysokości 3 procent zapłacą działające tu największe koncerny technologiczne, m.in. Facebook, Google, Apple. Wcześniej podobne rozwiązanie wprowadziła już Francja, podatek cyfrowy planują też Unia Europejska i organizacja OECD.
Włoski parlament przyjął zmiany w przepisach podatkowych. Od 1 stycznia więcej ...
Firma Google zapłaciła w Australii ponad 326 mln dolarów zaległego podatku

Firma Google zapłaciła w Australii ponad 326 mln dolarów zaległego podatku

Amerykański koncern Google zgodził się zapłacić podatki za działalność prowadzoną w Australii w okresie od 2008 do 2018 roku. Po długotrwałym sporze z tamtejszym urzędem skarbowym firma zawarła ugodę i zdecydowała się zapłacić podatki za działalność w tym kraju spółki Alphabet. Jak poinformował Reuters koncern zapłaci 481,5 mln dolarów australijskich (tj. 326,74 mln dolarów USA). To efekt audytu praktyk podatkowych więcej ...