W pierwszym kwartale 2019 r. wydatki na reklamę internetową w Polsce po raz pierwszy były wyższe od tych w telewizji i wyniosły 1,08 mld zł, co oznacza wzrost o 8,8 proc. – wynika z badania IAB AdEx.
Według analizy AdEx (IAB Polska przygotowuje raport we współpracy z PwC), nakłady na reklamę internetową zwiększyły się z 997 mln zł w pierwszym kwartale 2018 r. do 1,085 mld zł w pierwszym kwartale 2019. Dominującym formatem jest reklama graficzna, która pozyskała prawie połowę wartości (47,2 proc.), a kolejnym pod względem wielkości był marketing w wyszukiwarkach – 32,7 proc. Kolejne miejsce dla ogłoszeń online (17,1 proc.), a e-mail marketing wyhamował i jego udział spadł do 1,9 proc.
Po raz pierwszy kwartalne wydatki reklamowe w internecie (bez uwzględnienia prowizji firm marketingowych), były wyższe od tych w telewizji szacowanych przez Starcom. Organizacja szacuje bowiem, że w pierwszym kwartale internet przejął już 43 proc. rynku reklamowego, a telewizja – 40 proc.
Szczegóły raportu pod tym adresem