W poniedziałek, 23 września, Izba Wydawców Prasy i firma Marfeel przeprowadziły wspólnie kolejne spotkanie online w cyklu przedstawiającym rozwiązania pomagające w monetyzacji działań online wydawców. Webinar poprowadzony Vincent Bouchet, Strategic Partnerships Executive z firmy Marfeel zgromadził kilkudziesięciu przedstawicieli polskich wydawców.
Uczestnicy poznali kolejne aspekty transformacji newsroomów: w zakresie strategii SEO, optymalizacji treści redakcyjnych, monitorowania treści w Google Discover oraz – wzmacnianie przez to – strategii pozyskiwania użytkowników do serwisu.
Częścią spotkania był wywiad z Łukaszem Sawalą, redaktorem naczelny RadioZET.pl, który przeprowadził ekspert ds. cyfrowych IWP – Paweł Nowacki. Newsroom Radiozet.pl używa tego rozwiązania i – dzięki temu – uczestnicy webinaru poznali praktyczne zastosowania tego narzędzia oraz skuteczne strategie pozwalające wyróżnić się w dzisiejszym, szybko zmieniającym się, środowisku wiadomości w świecie cyfrowym.