Polska pozostaje jednym z liderów na świecie w korzystaniu z systemów blokujących reklamy na stronach internetowych – wynika z najnowszego raportu IAB Polska. W 2017 roku 8,8 mln internautów blokowało u nas reklamy, a liczba użytkowników adblocków rośnie w tempie dwucyfrowym.
Z raportu IAB Polska wynika także, że odsetek użytkowników korzystających z adblocków nadal rośnie w tempie dwucyfrowym. Badanie zrealizowane pod koniec 2017 r. pokazało, że penetracja tego oprogramowania wśród polskich internautów w wieku 15 lat i więcej lat wyniosła 42 proc. Oznacza to, że 8,8 mln polskich internautów blokuje reklamy na odwiedzanych stronach. Z kolei pomiędzy 2012 a 2017 r. liczba użytkowników adblocków w naszym kraju wzrosła o 192 proc.
Jak wynika z raportu IAB formuła proszenia internautów o wyłączanie adblocków, by jednak oglądali reklamy na stronie danego wydawcy, chyba się wyczerpała a może nawet przynosić efekt odwrotny od zamierzonego – komunikaty zasłaniające dostęp do treści powodują „ucieczkę” użytkownika z danej strony internetowej.
Badanie IAB przeprowadzono w okresie od 2 października do 5 listopada ub.r. metodą CAWI na próbie 3,8 tys. internautów w wieku powyżej 15 lat.
Pełna treść raportu do pobrania tutaj