Gigant mediów społecznościowych Meta twierdzi, że od wtorku 1 sierpnia, oficjalnie zaczął usuwać wiadomości ze swoich platform (Facebook, Instagram) dostępnych w Kanadzie. Koncern zasygnalizował ten ruch po tym, jak rząd przyjął w czerwcu ustawę o wiadomościach online, Bill C-18. Ustawa ta wymaga od platform cyfrowych, takich jak Google i Meta, płacenia mediom za treści informacyjne, które udostępniają lub w inny sposób wykorzystują na swoich platformach.
Firma już wcześniej blokowała treści informacyjne dla niektórych Kanadyjczyków w ramach przygotowań do wejścia w życie ustawy C-18. Teraz rozszerzono to na całą Kanadę, co oznacza, że Kanadyjczycy nie będą już mogli przeglądać ani publikować treści informacyjnych na Facebooku lub Instagramie. Oczekuje się, że wdrożenie zmian zajmie kilka tygodni.
Rząd Kanady wprowadził ustawę argumentując, że giganci technologiczni pochłonęli dużą część budżetów reklamowych, na których tradycyjnie polegały serwisy informacyjne. W zeszłym miesiącu kanadyjski rząd federalny całkowicie zawiesił reklamy na Facebooku i Instagramie w odpowiedzi na obietnicę Meta, że na stałe zakończy dostępność wiadomości. wydawców.
Ustawa C-18 nie weszła jeszcze w życie. Departament Dziedzictwa Kanady wciąż opracowuje szczegółowe przepisy dotyczące sposobu wdrażania prawa. Nowo mianowana minister dziedzictwa Pascale St-Onge powiedziała, że koncern Meta odmówił udziału w procesie regulacyjnym. – Woleliby raczej zablokować swoim użytkownikom dostęp do dobrej jakości i lokalnych wiadomości, zamiast płacić sprawiedliwy udział wydawcom – napisała w swoim oświadczeniu minister Pascale St-Onge.
Źródło https://www.cbc.ca