Rząd federalny w Kanadzie wybrał osiem organizacji, które zasiądą w specjalnym panelu doradczym, którego zadaniem jest rekomendowanie wsparcia finansowego dla mediów. Minister finansów Bill Morneau ogłosił jesienią, że rząd federalny Kanady w ciągu najbliższych pięciu lat przekaże 600 mln dolarów kanadyjskich w postaci ulg podatkowych i zachęt dla wybranych mediów. Program ma pomóc kanadyjskim wydawcom – wielu z nich zmaga się z malejącymi przychodami i spadającym czytelnictwem.
W ramach programu firmy medialne uzyskają od rządu w Kanadzie ulgi podatkowe, bezzwrotne ulgi podatkowe z tytułu prenumerat cyfrowych oraz dostęp do zachęt podatkowych dla dziennikarstwa non-profi.
Niezależny panel ekspertów ma wskazywać wydawców i pomagać rządowi we wdrażaniu tych środków. Osiem kanadyjskich stowarzyszeń poproszono o wybranie przedstawiciela, są to: News Media Canada, Association de la Presse Francophone, Quebec Community Newspaper Association, National Ethnic Press and Media Council of Canada, Canadian Association of Journalists, Fédération professionnelle des journalistes du Québec, Unifor oraz Fédération Nationale des Communications.
Wskazano także 7 organizacji reprezentujących różne segmenty, które będą odpowiedzialne za administrowanie dodatkowym funduszem w wysokości 50 mln dolarów (także w ciągu pięciu lat), by pomóc regionalnym mediom. Są to: News Media Canada, Association de la Presse Francophone, Quebec Community Newspapers Association, National Ethnic Press and Media Council of Canada, Community Radio Fund of Canada, Canadian Association of Community Television Users and Stations oraz Fédération des télévisions communautaires autonomes du Québec.
Źródło: https://www.cbc.ca/news/politics/journalism-support-fund-panel-1.5144282