W środę, 2 października, w Centrum Prasowym PAP odbyła się konferencja inaugurująca współpracę najważniejszych stowarzyszeń branży marketingowej i mediowej na rzecz czystej informacji i reklamy. Celem konferencji było zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego oraz mediowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w internecie.
Eksperci zgodnie przyznają – jeszcze nigdy w dziejach rynku mediów i reklamy sytuacja związana z dezinformacją i adfraud nie była tak trudna. Rozwinął się i ciągle rozwija hejt, trolling oraz nieuczciwe użycie zautomatyzowanych systemów (botów) do osiągania celów politycznych i gospodarczych.
Inicjatorem prac jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz partnerzy: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Izba Wydawców Prasy, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Związek Firm Public Relations. Wydarzenie było częścią realizacji strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji w internecie podjętych przez Komisję Europejską.
Transmisję z konferencji można obejrzeć na facebookowym profilu Centrum Prasowego PAP.