Amerykańska gazeta New York Times podała, że ma 3,78 mln abonentów cyfrowych. Firma w swoim raporcie zysków za drugi kwartał opublikowanym w środę, podała, że ok. 3 mln z tych subskrypcji dotyczyło tylko produktów informacyjnych. W tym samym czasie The Guardian podał, że 56 procent całkowitych jego dochodów to już dochody cyfrowe, a 80 procent dochodów z reklamy pochodzi z kanału online.
Przychody cyfrowe NYT, światowego lidera wśród wydawców oferujących takie subskrypcje, w poprzednim kwartale wyniosły 112,6 mln dolarów co oznacza wzrost o 14 procent w porównaniu z tym samym okresem w minionym roku. Obecnie Times ma w sumie 4,7 miliona płacących klientów za wersję printową oraz prenumeratę cyfrową. Przypomnijmy, że cel określony przez zarząd firmy to 10 mln subskrypcji w 2025 roku.
Do końca 2019 roku zarząd New York Times przewiduje zatrudnienie nawet 1.750 dziennikarzy, najwięcej w historii nowojorskiego dziennika.
Źródło:
The New York Times and The Guardian are celebrating good digital revenue news today