Wideo OTT, reklama internetowa, e-sport i gry wideo to najszybciej rosnące segmenty rynku mediów i rozrywki wynika – wynika z raportu „Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023” przygotowanego przez firmę doradczą PwC. W tym roku rynek mediów i rozrywki w naszym kraju będzie warty 11,4 mld dolarów.
Największe wzrosty osiągną OTT (ang. OTT – over the top), czyli serwisy streamingowe dostarczające treści video przez internet bez potrzeby opłacania abonamentu za telewizję kablową lub satelitarną (16,6 proc.), dostęp do internetu (11,5 proc.), gry wideo (6,2 proc.) oraz reklama internetowa (5 proc.). Jednocześnie wartość rynku internetu mobilnego w Polsce będzie rosła o ponad 15 proc. rocznie.
Spadki czeka rynek książek (średnio 1,5 proc. rocznie), gazet i czasopism (1,35 proc.). Eksperci PwC zwracają jednak uwagę, że spadek przychodów z samych gazet (bez wliczania czasopism) na poziomie -0,75 proc. jest jednym z najwolniejszych w całym regionie EMEA.
Źródło Press.pl