Wydawcy oczekują, że do 2021 r. aż 36 procent ich całkowitych przychodów z reklam będzie pochodziło z jakiejś formy reklamy natywnej – wynika z badania „Native Advertising Trends in News Media”, przeprowadzonego przez WAN-IFRA i Native Advertising Institute.
W 2017 r. reklama natywna przyniosła wydawcom 20 procent ogólnych przychodów reklamowych. Badanie ubiegłoroczne, w którym wzięło udział 148 przedstawicieli mediów z 53 krajów, ujawniło, że wydawcy doskonalą swoje działania w zakresie reklamy natywnej.
W coraz większym stopniu odgrywa ona znaczącą rolę w ogólnych strategiach reklamowych – podkreśla Vincent Peyrègne, CEO World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA). – Dzięki formatom reklamy natywnej staje się bardziej adekwatna do doświadczeń konsumentów – mówi.
– Być może nie jest to Święty Graal, który rozwiąże każdy problem wydawców, ale badania pokazują, że reklama natywna staje się integralną częścią ich modelu biznesowego – mówi Jesper Laursen, założyciel Native Advertising Institute.
W badaniu przeprowadzonym w 2018 roku okazało się, że dla:
52 procent ankietowanych wydawców reklama natywna jest bardzo ważna dla ich ogólnej strategii reklamowej
43 procent stwierdziło, że jest ona ważna
87 procent badanych respondentów ma pozytywne nastawienie do reklamy natywnej.
Oprócz wyników badania w 2018 r., raport (dostępny pod tym adresem) zawiera też studia przypadków z The New York Times, JP/Politikens Hus w Danii, The Atlantic i Telegraaf Media Groep w Holandii.