Media Blend to trzydniowe wydarzenie dla wydawców z Europy (w tym z Polski), które odbędzie się w maju w Sarajewie,. Profesjonaliści z branży medialnej i innowatorzy z całej Europy spotkają się tam, by wymieniać się wiedzą i pobudzać innowacje w dziennikarstwie. W tym roku mogą aplikować redakcje z Polski, zgłoszenia przyjmowane są do 10 marca.
Format hackathonu gwarantuje 72 godziny kreatywnego rozwiązywania problemów, pozwalając uczestnikom rozwijać pomysły na projekty poprzez współpracę z ekspertami z branży medialnej. Cały proces poprowadzi zespoły do udziału w sesji pitchingowej, podczas której pomysły są prezentowane i oceniane a pula nagród to 15 tys. euro. Zakwalifikowani uczestnicy spotkają się w Sarajewnie a sam hackaton będzie częścią Światowego Kongresu IPI 202, który odbędzie się w Sarajewie w dniach 22 – 24 maja 2024
Aplikować mogą zespoły redakcyjne / lub dziennikarze indywidualni, a organizatorzy pokrywają koszty podróży i pobytu wszystkich zakwalifikowanych uczestników.
Rozpatrywane będą pomysły w ramach 3 głównych kategorii:
– Analityka i monetyzacja;
– Badania mediów i analiza danych;
– Produkcja i dystrybucja treści.
Zespoły otrzymają wsparcie mentorskie w zakresie rozwoju produktu, tworzenia planów biznesowych, działań i promocji. Zostaną też przyznane granty w wysokości 5 tys. euro na wsparcie projektów opartych na wynikach konkursu Hackathon. Zgłoszenia i wybór uczestników cyklu zaczyna się od wypełnienia aplikacji online w terminie do 10 marca pod adresem: https://forms.gle/Lcgd6wQAnHbhzNnJ8