We wtorek, 1 października, w Berlinie odbywała się konferencja Revenue Europe skierowana do wydawców. Impreza zgromadziła ponad 100 przedstawicieli wydawców oraz ekspertów z branży (w tym przedstawiciel IWP, jako jedyny reprezentant z Polski) z całej Europy oraz USA, Kanady, Australii i RPA. Tematem wiodącym były różne aspekty monetyzacji działań wydawców online, od reklam po modele subskrypcyjne i członkowski, a także kierunki rozwoju wydawców w czasach rosnących możliwości AI.
Najczęściej powtarzanym i gorącym tematem dla wszystkich wydawców jest obecnie budowa nowych kanałów przychodu, większa efektywność istniejących (np. poprzez podnoszenie cen za subskrypcje online, czy wyższe CPM za reklamy u wydawców posiadających dane o odbiorcach), racjonalne użycie możliwości AI dla zwiększania efektywności pracy redakcyjnej (AI nie zastępuje dziennikarzy, a jest narzędziem wspierającym ich pracę i jej efektywność). Dyskutujący w kuluarach zgadzali się, że czasy, gdy media opierały się w dialogu z reklamodawcami na swoich zasięgach, odsłonach, czy częstotliwości wizyt na stronie www, minęły bezpowrotnie. Dziś liczy się zaangażowanie użytkownika na stronie www, dane o użytkownikach oraz dziennikarstwo jako nośnik dobrej treści, przyciągającej i angażującej użytkownika.
Więcej informacji o konferencji pod tym linikiem