Amerykański koncern Google został pozwany przez przedstawiciela mediów internetowych – informuje BB Roszczenie obejmuje 3,4 mld funtów odszkodowania za utracone przychody z reklam. Pozew złożył Charles Arthur, były redaktor działu technologicznego „The Guardian”. Zarzuca on wyszukiwarce Google bezprawnie wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku reklam internetowych, co miało odbywać się kosztem wydawców internetowych. Google będzie bronić swojego stanowiska w sądzie.
To już drugi taki pozew w ostatnim czasie wniesiony W. Brytanii. Poprzedni został wniesiony w listopadzie przez Claudio Pollacka, byłego dyrektora Ofcom (brytyjski organ państwowy kontrolujący i nadzorujący rynek mediów i telekomunikacji), który domaga się od giganta z USA odszkodowania w wysokości do 13,6 mld funtów. Sprawy dotyczą technologii reklamowej – AdTech – która w ułamku sekundy decyduje o tym, jakie reklamy online zobaczą konsumenci, ile będą one kosztować i ile zarobią wydawcy.
W złożonym teraz pozwie Charles Arthur pisze, że z powodu nadużywania przez Google swojej pozycji na rynku ceny tak zwanych usług AdTech zostały zawyżone, a przychody wydawców ze sprzedaży reklam znacząco zmniejszone.
Dominacja Google na rynku reklamy internetowej jest również obiektem zainteresowania brytyjskiego regulatora Competition and Markets Authority (CMA).
Źródło https://www.bbc.com