Brytyjski wydawca dziennika i serwisu internetowego MailOnline pozwał firmę Google oskarżając o to, że ukrywa w wynikach wyszukiwania linki do jego artykułów na tematy takie jak „Meghan Markle” i „Piers Morgan”. Jak twierdzi wydawca, brytyjscy użytkownicy szukający komentarzy autorstwa Piersa Morgana na temat księżnej Sussex znacznie częściej widzieli artykuły na ten temat przygotowane przez mniejsze regionalne gazety, takie jak Manchester Evening News i Newcastle Chronicle niż jego serwisu gdzie zostały opublikowane. Rzecznik Google zapowiedział, że firma będzie reagować na ten pozew.
W pozwie złożonym w Nowym Jorku wydawca twierdzi, że ta sytuacja jest efektem kary nakładanej przez algorytm Google News po tym jak MailOnline przestał intensywnie korzystać z narzędzi Google do sprzedaży reklamy online. – Pozew ma pociągnąć Google do odpowiedzialności za ich ciągłe manipulacje aukcjami reklam oraz wynikami wyszukiwania, stronniczość algorytmu i wykorzystywanie dominującej pozycji rynkowej – powiedział rzecznik MailOnline.
Pozew brytyjskiego wydawcy pokazuje jak ważna jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarki Google (SEO). Jednym z głównych problemów dla wydawców serwisów internetowych na świecie jest brak przejrzystości w sposobie w jaki Google decyduje, które treści pokazuje internautom w wynikach wyszukiwania.
Źródło: https://www.theguardian.com